WFT15 CNC
Pozioma wytaczarka WFT15
Pozioma wytaczarka typu WFT15 CNC reprezentująca nowy typ urządzenia nawiązujący do sprawdzonego konceptu WFT13 CNC. Dzięki wydajnemu i solidnemu wrzeciennikowi, dużej sile osiowej i najdokładniejszemu stołu obrotowemu w swojej kategorii WFT15 spełnia wymagania najbardziej wymagających Klientów. Wytaczarka typu WFT15 przeznaczona jest dla Klientów oczekujących maszyny z dużymi możliwościami wykorzystania jej technologicznych zdolności, wysokiej niezawodności i łatwości obsługi. WFT15 daje możliwość efektywnego obrabiania dużych i ciężkich elementów przy zachowaniu wysokiej dokładności i jakości obróbki. Do maszyny oferujemy szeroki zakres wyposażenia specjalnego.
Główny szkielet maszyny (wzdłużne i poprzeczne łoże, sanie oraz stojak) został wyprodukowany z żeliwa GG30 z domieszką Cr i Cu, wszystkie płaszczyzny prowadnic ślizgowych są na wszystkich funkcyjnych płaszczyznach powierzchniowo hartowane (56 HRC) i szlifowane.
Wrzeciennik w formie graniastosłupa, jego szkielet został wyprodukowany z żeliwa GGG60. Wrzeciono robocze ze stożkiem mocującym SK50 (wykonanie mocowania według życzenia klienta: ISO/BT/CAT) jest nitrowane oraz wykończone z niezwykle wysoką dokładnością. Umiejscowione jest we wrzecionowych łożyskach z ukośnokątnym stykiem. Łożyska głównego ułożenia wrzeciona są smarowane trwałym środkiem tłuszczowym. Łożyska wrzeciona są ustabilizowane pod względem temperatury dzięki zamkniętemu obiegowi chłodzącego oleju poprzez samodzielny agregat chłodzący. Wrzeciono jest wyposażone w automatyczne kleszczowe przyrządy mocujące (przy pomocy tarczowych sprężyn z mnożnikiem siły mocującej), za odblokowanie przyrządów odpowiada walec hydrauliczny.
Obrotowy stół mocujący z płytą mocującą standardowych rozmiarów, wg. wyboru Kupującego z rotacją w zakresie 0-360°. Sanie i płyta mocująca są odlewane.
Smarowanie ślizgowych płaszczyzn oraz napędowych mechanizmów osi linearnych (śruby kulkowe) przeprowadzane jest traconym smarem olejowym z odrębnego agregatu. Skrzynie biegów dla posuwów mają stałe wypełnienie olejowe o długiej żywotności. Skrzynia biegów napędu wrzeciona jest smarowana i chłodzona olejową kąpielą z użyciem agregatu chłodzącego. Poszczególne miejsca smarowania zaopatrzone są w dozownik, ilość oleju ustawiana jest automatycznie, według przebiegu odległości w danej osi.
Osłanianie prowadnic w osiach X i Z możliwe przy użyciu teleskopowych osłon. Osłanianie osi Y zapewnione jest z przodu, gilotyną (tylna strona pozostaje otwarta). Takim systemem osłonowym zapewniona jest niezbędna ochrona wszystkich powierzchni funkcyjnych oraz części poszczególnych osi.
Współrzędne osi X, Y, Z wyposażone są w linearne, optoelektroniczne czujniki położenia Heidenhain lub Fagor z możliwością odmuchu listew tłoczonym powietrzem.